RICHMOND FONTAINE + EILEEN ROSE & THE HOLY WRECK

None


RICHMOND FONTAINE (Portland, SAD)
EILEEN ROSE & THE HOLY WRECK (Nashville, SAD)

Nakon osam albuma i 15 godina karijere portlandski americana heroji predvođeni sjajnim Willyem Vlautinom dočekali su svoje zvjezdane trenutke. Iako ih je utjecajni britanski magazin Uncut “otkrio” još prije 5 godina, predbacujući usput sami sebi na činjenici da je jedan ovako sjajan bend trebao izdati čak 4 albuma prije negoli su ih ovi zamjetili, što im je uz svesrdnu podršku ostatka britanskog glazbenog tiska omogućilo kudikamo veću popularnost u Europi nego u vlastitoj zemlji, nedavno objavljena recenzija u tom istom Uncutu koji im je dodjelio pet zvjezdica uz podnaslov “Raw, autobiographical brilliance on ninth LP” može značiti samo da iza sebe imaju vrhunski kantautorski materijal i ništa manje doli blistavu budućnost.

Za razliku od hvaljenog prethodnika “Thirteen Cities” snimanog u Tusconu u studiju J.D. Fostera producenta Calexica, kad su im u pomoć priskočili prijatelji Howe Gelb, te Calexicov dvojac Joey Burns i Jacob Valenzuela, Willy i ekipa su aktualni album s istim producentom snimali u svom Portlandu. Rezlutat je album kojim se Richmond Fontaine odmiču od uobičajenih usporedbi sa Springsteenom i The Replacements tvoreći vlastiti već prepoznatljiv zvuk, album na kojem su radili pune dvije godine i koji, po Vlautinovim riječima, predstavlja njegov najjači pjesnički doseg dosada (nije zgorega za napomenuti kako Willy Vlautin u veljači iduće godine objavljuje i svoj treći po redu roman).

A kako li je tek lijepo kad se europske turneje dragih nam izvođača preklope usred Zagreba. Upravo se to dogodilo Richmond Fontaine i vanserijskoj nashvilleskoj kantautorici Eileen Rose, koja će sa svojim bendom The Holly Wreck upotpuniti koncert, kojeg će slobodno možemo proglasiti jednim od americana događaja sezone.

Svojom je sirovošću i poštenjem album Richmond Fontainea “Post To Wire” (2004.) oborio rock and roll svijet na koljena. Njegov nasljednik, “The Fitzgerald” (2005.), izdržao je teret usporedbi s izuzetnim prethodnikom. Da bi stvorili “Thirteen Cities”, Vlautin i društvo potegli su iz Portlanda u Tuscon. Nisu putovali uzalud., baš kao niti Bill Janovitz, Evan Dando, Richard Buckner ili Steve Wynn prije njih.hombrezone.com

There’s a real heat to the band’s performance, a reminder of a musical excellence sometimes overlooked in the rush, perhaps understandable, to congratulate Vlautin for his lyrics. Although they build up a fairly fearsome head of steam on a couple of tracks – notably “43” and on the coda to “Two Alone” – they’re not often the kind of band that blows doors off their hinges, like comparable Uncut favourites The Drive-By Truckers or The Hold Steady, say. But there is an unassuming brilliance to much that they do and, as ever, We Used To Think The Freeway Sounded Like A River is a-bristle with finely-tooled detail – like the forlorn cello on “Ruby And Lou”, the violin on “The Pull” and Collin Oldham’s cellomobo, which brings a touch of Morricone to several tracks.Uncut


Ulaznice po pretprodajnoj cijeni od 55kn možete kupiti u Dirty Old Shopu (Tratinska 22) i KSET-u. Na ulazu će koštati 70kn. Koncert počinje u 21 sat.

koncert